Glad, Panik å glad igen...

Glad, Panik å glad igen...


HJÄLP!!

Jag vill bara skrika rakt ut.


Mycket har hänt sen sist!

Jag var nere på Öland å fick lånelöfte, jag budade men den gick upp för högt!

Så ja var hel nere i torsdags :(


Så får jag ett samtal från mäklaren på fredagen om att säljaren inte kan sälja till högstbjudande eftersom bostadsrättföreningen inte accepterade en juridisk person.

Det var en annan kille som hade lagt ett högre bud, men han skulle fundera på det. Eftersom jag pratat med mäklaren om att jag e jätte intresserad av lägenheten och om jag nu inte skulle få lägenheten så var jag jätte intresserad av andra i samma område, så hade hon sagt det till säljaren. Jag hade även sagt att jag bor i 2:a hand men vill ha någonting eget. Säljaren kände att jag skulle uppskatta lägenheten mer än killen, samt att hon kännt att jag var mer rätt :) Så jag fick förfrågan om jag kunde matcha hans bud, sa samma pris så fick hon välja mellan oss.

Mäklaren skulle återkomma om runt en timme...

Jag tror jag aldrig har mått så illa någonsin, vart helt yr å panik om vart annat.

Mamma, Pappa, syrran å jag satt i bilen till Mörbylånga, å när vi står där utanför bilen ringde hon å sa att jag fick den!

Jag hoppade omkring som en groda haha helt överlycklig!

Jag hade fått min lägenhet!!!

MIN, BARA MIN!


1 timme senare var papperna signerade, köpet var i hamn!

Vi firade med att äta glass i färjestaden sen åkte vi till stranden en stund å njöt av den sista varma dagen!

Å på kvällen så vart det en liten mini kräftskiva!

Mysigt att vara med familjen! För de e trots allt de som står en närmast!


I måndags så ringde de å sa att jag inte hade skrivit på alla papper å frågade om jag kunde komma in å skriva på beskrivningen av lägenheten som  jag inte fått av den andra mäklaren.

Jag gick dit, skrev på å fick träffa ME som sålde lägenheten. En mysig ung tjej.

Fick följa med henne hem å titta på lägenheten, hon berättade om folk i huset, hon visade mig tvättstugan å terrassen.

Hon berättade att hon brukade sitta i fönstret på fönsterkarmen med en varmchoklad å titta ut på riddarfjärden.

Det känns fortfarande så overkligt!


Men men Norrmälarstrand här kommer jag :)


Igår satt jag här på jobbet å satte upp budget, inte världens lättaste.

Känns si så där men jag ska klara det!

Jag bara SKA!!


Vill ju inte behöva flytta från min lägenhet!

Så det e bara att kavla upp armarna å köra järnet!


Nej nu ska jag väl försöka lägga upp en strategi för att kunna nå mina mål!


Ha en super nice dag!!


Kram kram


Kommentarer
Postat av: Kakan

Hej gumman,



GRATTIS, du får berätta mer om lgh, är jätte nyfiken.

Hur stor är den? hur ser den ut? vart på Kungsholmen ligger den? vad fick du ge?



Det är du värd, ha ditt egna bo och all lycka i världen.

Lova och maila mig!



Kramisar

Annika

2008-08-20 @ 17:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0